Akış Diyagramları
Derste Yaptığımız Akış Diyagramlarının Çizimlerine Buradan Ulaşabilirsiniz:
1-Klavyeden ismini giren kişiyi “Merhaba ‘İsim’ ” şeklinde selamlayan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1MgwszGJq9_MeKofkFUrSNTMRklOaYXQl/view?usp=sharing
2-Bir marketteki bir paket çayın fiyatı 10 TL’dir. Müşteri 10 ile 49 arasında paket aldığında %5, 50 - 99 adet arası paket aldığında %10; 100 üzeri paket aldığında %15 indirim uygulanmaktadır. Faturaya uygulanacak KDV %8’dir. Müşterinin aldığı paket sayısına göre ödeyeceği ücreti hesaplayan algoritma ve akış şemasını yazınız.
1-Klavyeden ismini giren kişiyi “Merhaba ‘İsim’ ” şeklinde selamlayan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1MgwszGJq9_MeKofkFUrSNTMRklOaYXQl/view?usp=sharing
2-Bir marketteki bir paket çayın fiyatı 10 TL’dir. Müşteri 10 ile 49 arasında paket aldığında %5, 50 - 99 adet arası paket aldığında %10; 100 üzeri paket aldığında %15 indirim uygulanmaktadır. Faturaya uygulanacak KDV %8’dir. Müşterinin aldığı paket sayısına göre ödeyeceği ücreti hesaplayan algoritma ve akış şemasını yazınız.
https://drive.google.com/file/d/1c8ostrSCcDQdWRFWpXyJrCsaI4N9b1tJ/view?usp=sharing
3-Klavyeden, uzunlukları girilen üç doğru parçasının bir üçgen oluşturup oluşturamayacağını hesaplayan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz. (Bir üçgenin iki kenarının uzunluğu toplamı, üçüncü kenardan büyük olmalıdır.)
https://drive.google.com/file/d/1GOEqse2DAn_FfcTWgVTfsJ0LgQZmDLZM/view?usp=sharing
4-Klavyeden, X karakteri girilene kadar girilen isimlere kaçıncı kişi olduğunu yazan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1YhTzNXV4Upuip1LB4oh4JczN3_pbRV3a/view?usp=sharing
5-Klavyeden, girilen sıcaklık derecesine göre suyun katı/sıvı/gaz hâllerinden hangisinde olduğunu yazan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1pbA0PkW-9rGFE5YlNcFCJdmi1fzUCNKA/view?usp=sharing
3-Klavyeden, uzunlukları girilen üç doğru parçasının bir üçgen oluşturup oluşturamayacağını hesaplayan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz. (Bir üçgenin iki kenarının uzunluğu toplamı, üçüncü kenardan büyük olmalıdır.)
https://drive.google.com/file/d/1GOEqse2DAn_FfcTWgVTfsJ0LgQZmDLZM/view?usp=sharing
4-Klavyeden, X karakteri girilene kadar girilen isimlere kaçıncı kişi olduğunu yazan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1YhTzNXV4Upuip1LB4oh4JczN3_pbRV3a/view?usp=sharing
5-Klavyeden, girilen sıcaklık derecesine göre suyun katı/sıvı/gaz hâllerinden hangisinde olduğunu yazan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1pbA0PkW-9rGFE5YlNcFCJdmi1fzUCNKA/view?usp=sharing
6.
Klavyeden, 0 girilene kadar kaç adet negatif; kaç adet pozitif sayı girildiğini
hesaplayan algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1hjqdkacly_Y4twe9TbZiBASSfk4LuEDs/view?usp=sharing
7.Klavyeden, girilen sayıya kadar olan sayıların çift olanlarının toplamını hesaplayan ve yazdıran algoritma ve akış şemasını yazınız. (Bağlantıyı padlet üzerinden paylaşıyorum. Akış diyagramı hakkında yorumlarınızı yazın ve algoritmayı akış diyagramına göre yazınız.)
https://padlet.com/seydaozdemir07/ohgxkehw2iyf
8.Girilen iki değer arasındaki sayıların toplamını bulan ve ekrana yazdıran algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1sTuNLJU9yS0h0Gv3HHsqIgA2vKxOnlfT/view?usp=sharing
7.Klavyeden, girilen sayıya kadar olan sayıların çift olanlarının toplamını hesaplayan ve yazdıran algoritma ve akış şemasını yazınız. (Bağlantıyı padlet üzerinden paylaşıyorum. Akış diyagramı hakkında yorumlarınızı yazın ve algoritmayı akış diyagramına göre yazınız.)
https://padlet.com/seydaozdemir07/ohgxkehw2iyf
8.Girilen iki değer arasındaki sayıların toplamını bulan ve ekrana yazdıran algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1sTuNLJU9yS0h0Gv3HHsqIgA2vKxOnlfT/view?usp=sharing
9.Bir öğrencinin ortalama ve devamsızlık bilgisine göre geçme/kalma durumunu kontrol ediniz ve ekrana yazdıran algoritma akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1GN3k1M5FZP6IbGuq3dvbDSa-T79Ao7gn/view?usp=sharing
10.Klavyeden, girilen ay bilgisine göre kuzey yarım kürede hangi mevsimin yaşandığını ekrana
14.Girilen bir sayının kaç basamaklı olduğunu bulan algoritma ve akış diyagramını çiziniz?
https://drive.google.com/file/d/1niCukhYnb0bjF3UtFpGHJBm6NdjIdypv/view?usp=sharing
15.Soru:Yarıçapı verilen bir dairenin alanını ve çevresini hesaplayarak ekrana yazdıran algoritmayı
ve akış diyagramını tasarlayınız.
https://drive.google.com/file/d/1X3nTWSLbVXiAduOZsbngOWCtl72pW1B_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1GN3k1M5FZP6IbGuq3dvbDSa-T79Ao7gn/view?usp=sharing
10.Klavyeden, girilen ay bilgisine göre kuzey yarım kürede hangi mevsimin yaşandığını ekrana
yazdıran algoritma ve akış şemasını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1n-xurLRrz2mTJQuCJvRHMNIwQUzyZFIU/view?usp=sharing
11.Öğrenci sayısı klavyeden girildikten sonra öğrenci yaşları okunarak, sınıf yaş ortalaması
bulunup ekrana yazdırılmaktadır. Bu amaçla algoritmayı ve akış diyagramını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1Sd2fvZYmWUUYC_UsxPTPrvKoEwvulZiq/view?usp=sharing
12.Klavyeden girilen iki sayının toplamını alan algoritmayı geriye değer döndüren
parametreli fonksiyon kullanarak çözünüz.
https://drive.google.com/file/d/17-BXawxO6gxEBmgZQaN2VlpBKBj6xPzQ/view?usp=sharing
13.Ekrandan girilen iki sayının önce pozitif ya da negatif olduğunu; sonra en küçük ortak bölenini bulan algoritmayı
11.Öğrenci sayısı klavyeden girildikten sonra öğrenci yaşları okunarak, sınıf yaş ortalaması
bulunup ekrana yazdırılmaktadır. Bu amaçla algoritmayı ve akış diyagramını oluşturunuz.
https://drive.google.com/file/d/1Sd2fvZYmWUUYC_UsxPTPrvKoEwvulZiq/view?usp=sharing
12.Klavyeden girilen iki sayının toplamını alan algoritmayı geriye değer döndüren
parametreli fonksiyon kullanarak çözünüz.
https://drive.google.com/file/d/17-BXawxO6gxEBmgZQaN2VlpBKBj6xPzQ/view?usp=sharing
13.Ekrandan girilen iki sayının önce pozitif ya da negatif olduğunu; sonra en küçük ortak bölenini bulan algoritmayı
yazınız.
Bu iki işlem için ayrı fonksiyonlar kullanın. Sayı değerlerini global; diğer sonuçları yerel olarak tanımlayınız.
Çıktıları öncelikle fonksiyonların içinde yazdırıp sonra çıktıları ana programda yazdıracak biçimde düzenleyiniz.
14.Girilen bir sayının kaç basamaklı olduğunu bulan algoritma ve akış diyagramını çiziniz?
https://drive.google.com/file/d/1niCukhYnb0bjF3UtFpGHJBm6NdjIdypv/view?usp=sharing
15.Soru:Yarıçapı verilen bir dairenin alanını ve çevresini hesaplayarak ekrana yazdıran algoritmayı
ve akış diyagramını tasarlayınız.
https://drive.google.com/file/d/1X3nTWSLbVXiAduOZsbngOWCtl72pW1B_/view?usp=sharing
elleriniz kollarınız dert görmesin. Emeğinize sağlık...
YanıtlaSilAllah razı olsun çok işime yaradı.
YanıtlaSilAccayipp işime yaradı sağolasınız
YanıtlaSilAllah ne muradiniz varsa versin allah tuttugunuzu altun etsin inş istediğin yere varırsınız thx!!
YanıtlaSilallah sizden razı olsun
YanıtlaSilİlginiz için her birinize teşekkür ederim.
YanıtlaSilçok teşekkürler
YanıtlaSilne kadar mutlu oldum anlatamam :)
abi lütfen algoritmalarını da paylaşır mısın sınava 3 gün kaldı ne olur
YanıtlaSil